Mazumtirdzniecība

Rimi e-komercija

Solis pretī vieglākai ikdienai

Rimi, viens no vadošajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijā, apvienoja spēkus ar CUBE Systems, lai izveidotu modernu e-komercijas risinājumu ērtākai pārtikas iegādei tiešsaitē.

Mūsdienās pircēji sagaida ātru un vienkāršu iepirkšanās pieredzi. Viens no šī projekta galvenajiem mērķiem paredzēja intuitīvas web platformas dizaina izveidi, kam organiski būtu jāapvieno vairāk nekā 10 000 produktu daudzlīmeņu kategorijās. Lai to nodrošinātu, Rimi esošā pieredze un zināšanas par pirkumu veikšanas paradumiem tika  apvienota ar populārākajām tendencēm pasaulē tieši e-komercijas jomā, piedāvājot klientiem pēc iespējas personalizētāku iepirkšanās pieredzi.

Izstrādes procesā bija jāņem vērā svarīgs uzstādījums - risinājumam jābūt pietiekami elastīgam, lai tas atbilstu visu Baltijas valstu vajadzībām, nodrošinot līdzīgus svarīgākos sistēmas procesus un vienotas iepirkšanās pieredzes sajūtu. Papildus tam Rimi e-veikala sistēma bija jāintegrē ar Rimi lojalitātes programmu, iekļaujot tūkstošiem pircējus ar tiem izveidotajiem personīgajiem piedāvājumiem un sarežģītu atlaižu un bonusu struktūru, vienlaicīgi nodrošinot ātru un vienkāršu pirkumu veikšanas procesu.

Headless pieeja

Veidojot e-komercijas platformu tika pieņemts lēmums izmantot headless pieeju, lai atbilstoši mūsdienu e-komercijas multi-kanālu (ominchannel) vajadzībām nodrošinātu elastīgu un ātri integrējamu platformas arhitektūru. Šāda veida risinājums paredz to, ka gala lietotāju web portāls un administrācijas sistēma ir atdalīti viens no otra, padarot tos nosacīti neatkarīgus iekšējos uzņēmuma un saistīto sistēmu procesos. Ko tas nozīmē praksē? Rimi var veikt atjauninājumus savā mājaslapas un internetveikala saturā neietekmējot biznesa infrastruktūru un otrādi, tajā pašā laikā nodrošinot klientiem nepārtrauktu iepirkšanās pieredzi.

Nepilna gada laikā CUBE Systems komanda izstrādāja Rimi e-komercijas web platformu, kas šobrīd integrē vairāk nekā 100 dažādus API, ieskaitot SAP Hybris Commerce un Rimi lojalitātes programmu (programmas ieviesušas trešās puses).

Lapas UX (lietotāju pieredzes) un dizaina izveide tika veidota izmantojot mobile-first pieeju, kopumā izstrādājot vairāk nekā 300 mobilo ierīču un datoru darbvirsmu ekrānu karkasus (wireframes) un dizainus.

“Rimi e-veikalam mobile-first pieeja bija pašsaprotama izvēle. Mobilo ierīču īpatsvars mūsdienās ir strauji pieaudzis, līdz ar to projekta izstrādē mēs vadījāmies ar skaidru redzējumu, ka ilgtspējīgai e-komercijas platformai jāspēj nodrošināt tik vieglu un ātru pirkumu veikšanu, kā vien pāris klikšķi mobilajā telefonā,” Mārcis Miķelsons-Germs UX speciālists.

Pārdomāta iepirkšanās pieredze

Rimi e-veikals ļauj cilvēkiem izbaudīt nesteidzīgu pārtikas preču iegādāšanos tiešsaistē, nodrošinot ērtu pasūtījumu saņemšanu mājās, veikala saņemšanas punktos Click&Collect vai pa ceļam uz mājām, iebraucot kādā no Rimi Drive. Taču Rimi nav tikai mazumtirdzniecības zīmols, tas ir ēdiena baudīšanas zīmols. Līdz ar to e-veikala izstrādē tika meklēti klientiem ikdienā noderīgi risinājumi, kas apvieno iedvesmojošas receptes, personalizētus ieteikumus pirkumu grozam, iespēju saglabāt salikto preču grozu atkārtotai pasūtīšanai vai varbūt īpašas dzimšanas dienas ballītes plānošanai, ar aktuālo akciju un piedāvājumu informāciju. Tieši tā - tagad “Mammas lazanja” var būt atsevišķs iepirkuma grozs, ko ar pāris klikšķiem pasūtīt laiskiem brīvdienu vakariem mājās.

Rezultāti

  • Dati rāda, ka vairāk kā 50% lietotāju Rimi e-veikalu apmeklē izmantojot mobilās ierīces, apstiprinot, ka mūsu lēmums par mobile-first pieeju viennozīmīgi pareizs
  • Vidējā e-veikala pasūtījuma summa ir ievērojami lielāka nekā fiziskā veikalā
  • Piegāde uz mājām un Rimi Drive šobrīd ir divas populārākās pasūtījumu saņemšanas iespējas
  • Covid-19 ārkārtas situācijas laikā Rimi e-veikals pircējiem kļuva vēl nozīmīgāks, kā rezultātā Rimi Drive sāka darboties visu diennakti

CUBE Systems sadarbība ar Rimi Baltic turpinās. Esam pārliecināti, ka arī turpmāk palīdzēsim attīstīt risinājumus vēl labākai iepirkšanās pieredzei jeb, kā Rimi to dēvē - iepirkšanās nākotnei.

Rimi Baltic ir daļa no ICA Gruppen AB - Zviedrijas mazumtirgotāja, kura pamatdarbība ir pārtikas preču mazumtirdzniecība. Uzņēmumu 1938. gadā dibināja Hakons Svensons ar mērķi individuāliem mazumtirgotājiem apvienot spēkus un veidot iepirkšanās centrus. Mūsdienās ICA Gruppen ir viens no vadošajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem Ziemeļvalstu reģionā.